Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Петрівський В$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3
|
1. |
Петрівський В. Я. Збільшення часу роботи датчиків шляхом регулювання енерговитрат [Електронний ресурс] / В. Я. Петрівський, В. Л. Шевченко, М. Г. Бражиненко // Системи обробки інформації. - 2019. - Вип. 3. - С. 36-41. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/soi_2019_3_6 Запропоновано інформаційну технологію, що забезпечує підвищення терміну роботи датчиків шляхом регулювання величини енерговитрат, що досягається шляхом зменшення зони охоплення датчику. Наведено приклад залежності радіусу охоплення датчику від величини енергії, що використовується. Побудована відповідна математична модель та описано алгоритм знаходження оптимальних зон покриття із заданим критерієм мінімізації області перетину. Наведено результати комп'ютерної симуляції з використанням запропонованого підходу та аналіз одержаних результатів, що свідчить про результативність запропонованої інформаційної технології.
| 2. |
Петрівський В. Я. Інформаційна технологія покриття території датчиками із заданим рівнем перетину та мінімізацією витрат [Електронний ресурс] / В. Я. Петрівський, В. Л. Шевченко, О. С. Бичков, В. М. Лоза // Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка. - 2020. - № 68. - С. 65-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpviknu_2020_68_9
| 3. |
Петрівський В. Я. Оптимізація траєкторії руху датчиків з урахуванням важливості ділянок території моніторингу та ймовірності виявлення об’єктів [Електронний ресурс] / В. Я. Петрівський, Я. Б. Петрівський, В. Л. Шевченко, І. П. Сініцин // Проблеми керування та інформатики. - 2022. - № 2. - С. 6-21. У зв'язку з поширенням використання датчиків у задачах збору та обробки даних одними із ключових критеріїв є об'єм накопиченої інформації та енергоефективність. Під час моніторингу території поширений рух об'єктів дослідження, в результаті можлива зміна ймовірності їх виявлення у ділянці території. Також ділянки території можуть бути різної важливості. Врахування даних факторів суттєво збільшить кількість накопиченої інформації. Наведено метод побудови оптимальної траєкторії руху датчиків з урахуванням важливості ділянок території та ймовірності виявлення об'єктів. Метод базується на представленні розподілу ймовірності виявлення об'єктів і важливості ділянок території у вигляді шарів та їх об'єднання у шар імовірної цінності виявлених об'єктів. Розглянуто 7 класів імовірної цінності виявлених об'єктів із відповідними числовими та графічними еквівалентами. Під оптимальною траєкторією розглянуто траєкторію руху датчика, що забезпечує мінімальні енерговитрати. Енергоефективність досягається шляхом побудови траєкторії мінімальної довжини. Задача побудови траєкторії мінімальної довжини, що проходить усі задані точки, знаходиться як розв'язок задачі комівояжера. Набір точок, за якими будується траєкторія, формується на основі шару імовірної цінності виявлених об'єктів після проведення процедури заміни вузлів. Для кожного класу ймовірної цінності виявлених об'єктів запропоновано окремий клас заміни вузлів або суперпозицію класів їх заміни. Описано заміну п'яти, трьох і двох вузлів. Для пошуку розв'язку наведеної задачі використано генетичний алгоритм із модифікацією правил схрещування та селекції. З використанням запропонованого алгоритму побудовано сімейство траєкторій. Аналіз отриманих результатів підтвердив ефективність розробленого методу та надав змогу збільшити енергоефективність при покритті конкретної території на 76 %.
|
|
|